Friday, June 13, 2008

KHAZANAH PERUBATAN ISLAM

Berniaga itu kata Nabi S.A.W, 9 per 10 daripada sumber rezeki. Abah sekarang giat menjalankan aktiviti berniaga dari rumah. Menyokong usaha abah dalam memartabatkan khazanah perubatan Islam, berikut ialah produk-produk khazanah perubatan Islam tersebut.

Untuk yang berada di sekitar KL, andai berminat, anda boleh terus menghubungi saya di al_maghfirah@hotmail.com atau ym ghafirahidris. Untuk yang berada di sekitar Perlis dan Kedah boleh menghubungi Ustaz Idris bin Yaacob di talian 0124005648. Terima kasih:)

PENGENALAN SYARIKAT



Perniagaan Qurba Sdn.Bhd adalah sebuah syarikat pertama di Malaysia yang mengeluarkan produk makanan kesihatan berteraskan kepada kitab-kitab Ulama’ perubatan Islam serta mempunyai nas dan dalil kebaikannya sama ada dari Al-Quran, Hadith dan pendapat Ulama’.

PRODUK

Kesemua produk-produk yang dikeluarkan adalah hasil kajian terperinci oleh Ustaz Abdul Jamil b Ahmad.
-B.A(HONS)Pengajian Islam, UKM,1987.
-Diploma Pendidikan Islam
-Ijazah Perubatan Islam
-Institute of Color Vibration Therapy German Malaysia Scientific Ideas
-Persatuan Doktor Homeopati Malaysia


1)FAQEH & MADU MINDA (Makanan Kecerdasan Minda)



Mengandungi 12 bahan makanan yang kesemuanya mempunyai nas-nas dan dalil-dalil.
Ia dipercayai dapat membina akal yang cemerlang, kuat ingatan, otak kreatif serta terhindar dari sifat lupa dan nyanyuk.

Harga: RM 40


2)KHAL TAMAR plus (Minuman Kesihatan)



Khal adalah satu bentuk minuman kesihatan, dicampur dengan madu lebah dari Iran.
Dicampurkan dengan herba-herba penting bagi mencapai kesihatan dan penyembuhan yang maksimum.

Harga: RM 80


3) SAFFRON (Za’faran) (Herba Kesihatan)



Za’faran adalah sejenis bunga yang paling berharga dan mempunyai banyak khasiat menurut perubatan Islam. Untuk mendapatkan satu kilo Za’faran tulin, sebanyak 50 ribu kuntum bunga diperlukan. Harganya mencecah sehingga 22 ribu ringgit sekilo. Rujukan Internet tentang khasiat Saffron by Dr. Duke www.ars-grin.gov/cgi-bin/duke/farmacy2.pl. Antaranya penawar alahan, asma, kencing manis, HIV, gastrik, ulser, darah tinggi, menghancurkan lemak, melindungi hati, merendahkan tahap kolestrol dalam darah, penawar kanser, gastrik, sembelit, dll.

Harga: RM 20


4) KOPI HERBA IBN SINA (Minuman Herba)



Kopi Ibn Sina mengandungi empat herba pilihan (Hindiba’, Habbatus Sauda’,Hulba dan Zanjabil) Gabungan kesemua khasiat tersebut memenuhi keseluruhan keperluan organ-organ penting serta memulihkan segala kelemahan tubuh badan manusia.

Harga: RM 19


5) TEH HERBA IBN SINA (Minuman Herba)




Teh Herba Ibn Sina adalah gabungan Halia (Zanjabil) dan Za’faran (Saffron) minuman yang menjadi amalan tradisi masyarakat Arab.

Harga: RM 19


6) LI KHAMSATUN (Makanan Kesihatan Badan)



Li Khamsatun terdiri daripada gabungan madu dan 20 herba terpilih. Di antara khasiatnya ialah mengubati masalah jantung, peru-paru, penat, masalah usus, buah pinggang, letih, kencing manis, buang angin di badan, serta membuang racun(toksid) dalam badan.

Harga: RM 42

No comments:

Menukang Arca Hikmah

ASMAUL HUSNA

AL WAQTU KAS SAIF

...MENGHITUNG HARI...

About Me

Pelajar Ijazah Sarjana (Usuluddin dan Pemikiran Islam) UIAM. Boleh dihubungi di ghafirah_idris@yahoo.com dan ym: ghafirahidris

HIWAR

Followers

> Pengunjung <