Saturday, July 08, 2006

EKSPERIMEN 5-S (Sport, Song, Screen, Sex, Smoke)


Tidak sampai 12 jam selepas Korea Utara memulakan ujian peluru berpandunya (Rodong dan Taepodong-2)yang mempunyai keupayaan membawa senjata nuklear dan mampu menyerang sehingga pantai barat AS, Jepun yang begitu bimbang dengan perkembangan tersebut (ekoran kedudukan geografinya yang begitu hampir dengan Korea Utara) telah berjaya mengheret Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk mengadakan persidangan tergempar bagi membincangkan perkara tersebut. Dan setakat ini hanya Jepun yang mengambil keputusan untuk menangguhkan sebarang bantuan perdagangan berdasarkan dari persetujuan proses Rundingan Enam Negara yang merangkumi AS, China, Jepun, Korea Utara, Korea Selatan dan Rusia. China dan Rusia masih memilih jalan diplomasi.

Tapi lain pula halnya dengan apa yang berlaku di Palestin. Segala kezaliman, kekejaman dan penindasan yang dilakukan oleh Rejim Israel terhadap umat Islam masih gagal untuk mengheret kuasa-kuasa besar itu melakukan sesuatu.

Dan sehingga kini, ketika dunia termasuklah umat Islam sendiri leka dan sedang asyik berpesta dengan Samba-Kick Piala Dunia, Israel pula masih dan sedang berpesta dengan darah dan nyawa saudara-saudara seagama kita di Palestin.

Masih ingatkah anda dengan Eksperimen 5-S? Mereka menjadi saintisnya dan kita menjadi tikus-tikus putih yang malang itu. Alangkah!

Menukang Arca Hikmah

ASMAUL HUSNA

AL WAQTU KAS SAIF

...MENGHITUNG HARI...

About Me

Pelajar Ijazah Sarjana (Usuluddin dan Pemikiran Islam) UIAM. Boleh dihubungi di ghafirah_idris@yahoo.com dan ym: ghafirahidris

HIWAR

Followers

> Pengunjung <